Tuesday, September 23, 2008

time tadika dulu

haha!ntah mengape aku teringatkan zaman aku skola tadika dolu.heh!
seingat aku..mak dah mule skolahkan aku time umur 4thun.haha!hebat bukan?
ces..macam berlagak la pulak.haha!
ok.stop gelak.

hari pertame mak hanta aku ge skola tadika..mak terpakse tunggu aku sampai habih waktu skola.kesian kat mak.apada aku neh,ntah paper.yang aku tawu time tu,,kalu mak xder depan mate..aku akan menangis.padahal mak dok kat lua tuh je pon.isk2..seingatla..dah nak dekat2 ujung tahun jugakla mak tadikakan aku.

hari kedue..mak hanta lagi macam biase.mak dok kejap jek tunggu aku.pastuh mak blah balik umah..waaa..sangat sedayh.mak dah xsayang!dah tuh nape mak balik??adui..nanges sorang2 la aku.waktu balik aku dah tersenyum lebar..coz dapat balikdan jumpe mak.haha!angah aku yang amek!hehe!

selepas2 ituh,,aku dah dalam keadaan tenang.abah akan hantar setiap pagi.akn singgah kat kedai memane..beli kuih seketul due..then hanta aku ge tadika.selepas dapat basikal bmx(kakak aku punye.die dapat basikal baru)..aku ge skola naik basikal jek.mak ngan abah okeyh jek lepaskan aku ge skola.ahaha!

sebelom ge skola..mak siapkan.ikatkan rambut aper sumer..pastuh aku gerak ge skola.haha!bahan.aku rinduu..duit lanje abah xlupe dowh.setiap hari bagi $1.20.singgit wat lanje..eh silap..wat nabung..20sen lagik wat bli jajan.haha!lawak2.kaye aku dowh selame 2thn++ bersekolah tadika.

aku ingat lagik..kan aku ge tadika naik basikal.de la suatu hari tuh aku dengan selambenyeh xbalik umah.ge umah member aku..faizah.haha!aku bukan sensorang tawu,dengan kawan aku la jugak.arip shahrudin.ahaha..bahan2.balik tuh mak aku tanye ge mane?die cukop risau coz aku balik lewat bebenau.anak yang sengal aku neh.mane aku tawu kene mintak permission kalu nak ge mamane.jadi..aku dpat pengajaran dah.kalu nak ge memane,,harus dikhabarkan kepade ibu bape.lalala.nape aku xdpat berfikir dengan waras time tuh?adeh.biawla..

haha!satu lagik bahan lawak..belompon sampai umh..kire2 sebatu aku agak..eh ntah.aku mane tawu ..pajak jek.aku akan melaung dah

"mak,kite dah balik!"

haha!ade ke ..adeh!gembire sangat kot balik umah dpat jumpe mak.heh!kanak2 riang betol.kanak2 ribena.lalala.
dah2..korang dok gelak2 asal?ceh.

2 comments:

pijoy said...

huhuhu...
weh, i start darjah 1 pn umo 4tahun tau...
3tahun berturut2 darjah 1...mwahahaha...sebab mak jd cikgu skola rendah 2 yg menumpang jekk kt kelas org...hehehe

ms.eafatihah said...

ahahaha...gilek best!!
waaa...taper la mak sentiase bersame...huk2..xaci!
mesti nakal time kecik2!dah tawu dah..lalalalala