Tuesday, October 14, 2008

Perihal Pisang Emas..

Perihal Pisang Emas..

Dowh..jap tadi baru je lepas bergaduh mulut dengan Min.

Huh!pasal ape?pasal pisang emas.

Macam ni jalan ceritanya.

Yana dok sebok2 buat pisang goreng.

Ea: Tuh pisang ape Yana?

Yana: Yana pon xtawu, kakak bagi.

Ea: Erm, pisang berangan kot!

Dengan tibe2 Min yang tengah hegeh menyiang ikan menyampuk.

Min: Pisang yang dah macam tuh eloknye dibuat cekodok.

Ea: Pisang ape tuh?Yang confirmnye bukan pisang emas. Pisang emas mane bleyh dimasak cekodok!

Min: Ey, ape pulak! Ade jek orang pakai pisang emas buat cekodok!!

Ea: Waaa..mane ader!

Min: Habeh tuh, xkan dibawa belayar jek kot!

Ea: Habeh dah masak atas peti. Dah la sebijik pulak tuh!

Kerane tidak berpuas hati dengan fakta bahawe pisang emas boleh dibuat cekodok, aku dengan xsabaunye bertanye kepade Dayang.

Dayang pon tidak pasti sama ada pisang emas boleh dibuat cekodok ataupon tidak.ceh!di atas pagar la plak.

Min pulak pergi ke bilik depan. Tanye kat Ana dan Fifi. Ana kate boleh!wah!!!!!

Fifi pon begitu juga.macam mane neh..semue pon tidak menyokong aku..wuuu..sedayh!

Dorang kate leyh jek makan pisang emas yang dibuat cekodok!

Dah 4-1 di situ..sah2 aku kalah dah!

Dayang..malam neh hang tido lua!cis..X backup member langsung! Adeh..

Siapa yang bersalah dalam hal neh?

Adakah Yana kerane telah membuat pisang goreng?

Min ke?Sebab tawu memasak dan tawu pelbagai makanan pelik?

Ana dan Fifi ke ?Sebab pernah makan cekodok berasaskan pisang emas.

Dayang ke? Yang xpasti pisang apekah itu.

Atau aku yang xpernah nak tawu masakan yang xseberape pelik neh!

Bak kate Min, “xder cekodok pisang emas pasal mak xpernah masak?”

Dowh..pedas !iyela2..aku neh xboleyh nak jadi perase makanan sebab..

aKU xMAKAN bENDE pELIK!

Tolong jangan harapkan aku kalu nak makan bende pelik!

sekian!

sesape yang tawu perihal neh, btawla aku yang innocent giler pasal cekodok pisang emas.

Btw..cik lan juge telah menyokong Min dan sekali gus menyebabkan akukalah terok!!!

Huh!

5 comments:

hAizi si bObOb said...

aiyark!!
ak pn xtaw pisang emas leh wt cekodok ke x
nnt ak tanye si boncet
eh npe die lak?
hahah!!

poyotito's said...

pisang emas boleh je nak buat cekodok!

ha!sekarang dah berapa?
5-1?

ea said...

waaa...saagt mencikk!!!
xperla..nak mcam mane..
satu dunie tawu pisang ape2pon leyh buat cekodok!!!!
aku jek yang sengal xtawu..
mak pon kate bleyh!ceh

pijoy said...

mmg bole...
sbb i pernah wat cekodok gune pisang mas ngn mama i kt umah suatu ketika dahulu...ahahaha
GOAAAALLLLL....6-1 da beb...
huhuhu...sekian.

ms.eafatihah said...

waaa..pijoy..hang patotnyeh back up aku dowh..
adeh!!!sedayh macam neh.uhuk..
ok2..6-1
ceh