Tuesday, December 30, 2008

sepatutnya merangkak, kan?

'Mak Huzai pendiam. Walaupun Min ni banyak mulut, tapi dengan mak dia xboleh nak cakap', Min bercakap-cakap pasal bakal mak mertuanya itu.

'Oh, tapi kalau mak Mat pulak lain. Dia akan bercakap-cakap.Tapi bukan nak cerita pasal apa.pasal benda yang general.Dia tak kan tanya pasal diri kita', Dayang pula bersuare.

dan2 aku cakap.

'Huh!!dah tahu pasai apa mak Huzai xbanyak bercakap. Dulu time kecik2 die xder merangkak.terus berjalan.'

senyap seminit.aku dah pelik.ape budak2 neh.kenape nak senyap pulak?xbetol ke ape aku cakap.lepas tuh letup satu rumah dengar aku cakap macam tuh.

kah!kah!kah!

*******************************************************

cerita sebenarnye macam neh. kak Ruby (kakak kepade Dayang) mengajar pendidikan khas.jadi die ade bagitahu, kalau budak2 yang pendiam neh, mase kecik2 nyeh xtahu nak merangkak.terus2 berjalan.jadi aku terfikir, tentunye mak Huzai pon macam tuh jugak.xbetol ke dol?
ces.

No comments: