Friday, November 5, 2010

santap sentap

'sabtu ni Pak Teh operationkan kat Ipoh? Mak pergi tak?'

'Macam mana nak ge, kakak balik'

'oh'

'lagikan kakak mana tahu jalan Ipoh, yop tahu la.'

'erm.'

...

hari ni sebelum subuh nak gerak balik kampung.

entah, balik pun macam tak ada apa.

mak balik-balik akan cakap, 'kakak balik minggu ni'.

ok aku tahu kakak akan balik.

habis, aku ni tak balik ke?

ye, aku jauh hati.

setiap kali aku cerita kat sepupu-sepupu, depa semua bantai gelak.

aku pula dah menitik air kencing mata.

tapi aku tahan.

sebab kakak tak selalu balik kampung, mak macam tak bagi aku kahwin.

'akak asyik balik Johor je, nanti kamu pula asyik balik Terengganu.'

:'(

...

semoga aku selamat sampai kampug hari ni.

6 comments:

~~Masha~~ said...

ehem2..t'ganu?..
hehe, biase la..dah kawen mmg kena ikot laki..sbq na ea.

emyLia said...

t leh kirim kt ea kepok lekor!hihihi~

-delicious.collection- said...

ate kawen jele dgn org sekampong.

contohnye zamri.

nnt aku jd pengapit.

bye

cik fatihah said...

masha:
uiks...kawin org jauh.mane mak xsusah hati

emy:
eheee..beli jekla kat pasr chow kit.ade jek kepok lekor.

bobob:
oi oi..hegeh!xnakkkk!!!!!waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~!

nadiah fatin said...

HAHAHAHAHAHHAHAHA
loh. bF k.ea org ganu ke? wahwah. nak gak kopok lekor ikang tambang. hahahahahahaha

cik fatihah said...

hahahaha..ko siot jek kan..mun nok ikang tambang...moh le ganuu