Thursday, May 31, 2012

Penyelesaian

Adik manis jaga booth The Legen Press kabo, kalau beli buku RM50 dan ke atas boleh dapat voucher.

Lepas ni boleh borong buku Fixi banyak-banyak.

Buat-buat sibuk pasal nak pilih buku.

Dah dapat tiga buku, harga semua kurang dua ringgit lagi 50.

Sibuk-sibuk interview orang ini.

'Aik, voucher mana?'

'oh.ye ke? nah.'

Terkedu (kot) sambil bagi voucher.

Lepas beberapa hari baru teringat.

Kalau beli 50 ke atas saja baru dapat voucher.

Tapi, harga buku-buku saya mana ada sampai 50 ringgit,

Jadi permasalahanya, haramkah pakai voucher ini?

Sekian.

Master cep.


sibuk-sibuk nak buat strawberi ice-blended.

Tak cukup ais, jadi air separuh jug masuk dalam peti ais.

'letak dalam peti, boleh jadi agar-agar'

'kahkahkah'

tahu ke pasal apa kena gelak?

pasal, mana ada letak agar-agar, mana la boleh jadi agar-agar.

aduh, laki sapa la yang pandai sangat ni?

Wednesday, May 30, 2012

Membunuh masa semasa menjaga peperiksaaan


Sedang berusaha nak menghabiskan buku ni.
  
Cerita dia pasal apa?
Pasal Zombi la,tengok tajuk pun dah tau.

Tuesday, May 29, 2012

Khatam dah.


Ini ada lagi satu buku tulisan Lingkung Linglung.
Part kelakar dalam buku ni, 'Mahkamah Ayam'.
Pelik?
Wajib Mesti baca.


Penulis adalah seorang pemalu.
janji. tak tipu.

Sehari boleh habis kalau tak main Internet

Ada cerita dalam buku ni yang buat aku gelak mengekek.

Lebih kurang macam ni cerita dia.

Ada sebuah keluarga kematian bapa. Keluarga tersebut sangat sedih dan bertanya kepada Abu Nawas. Dimanakah mereka patut berdiri semasa mengusung mayat ke kubur. Jawab Abu Nawas, berdirila dimana-mana asalkan bukan di dalam kerenda. Haha!

Lawak tak?




Harga RM14.40 di Popular. Murahkan?

Monday, May 28, 2012

Lagi dua buku.

Boleh lawat blog Linglung.

Beli di readsmalaysia The Mines.
Habis baca tak sampai beberapa jam.
Tiga bintang saya bagi!
Tak ambil gambar dengan penulis sebab ...
okbye.

Thursday, May 24, 2012

Kejutan!

Semalam.

Abang Azlan balik bawak tiket wayang.
Melompat-lompat orang bulat.


Malam.
Dalam wayang, bunyi orang berdengkur.
Potong!

Tuesday, May 22, 2012

Tiada update

 Tak tahu kenapa buku ni lambat sangat nak habis baca.
Apasal eh?


Safarina, awak tertinggal barang malam tadi.sila ambil.saya MALAS  nak ambil, boleh?

Thursday, May 17, 2012

cerita semalam

semalam selepas tengah hari je, internet buat hal.
aik, kata unifive
godek san, godek sini.
masih tak boleh-boleh.
petang baru ada IT guy datang.
dia pun pening, kenapa tak boleh nak sambung dengan internet.
telefon TiEM.
sekaliiiii.
cuba teka, apakah?






















































TAK BAYAR BIL.
ceit.

Friday, May 11, 2012

Aku memang ada masalah.

Suka kabut.

Dalam kepala dah hafal rumus xyz.

Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat.Buat-buat.buat-buat. Calculation.

Penuh satu kertas.

Lepas tu semak semula rumus.

Eh dah silap.

Formula dia sepatutnya zyx.

Koyak kertas.

Sekali kau baru perasan xyz = zyx.

:'(

Monday, May 7, 2012

Apakah

Gelap-gelap dalam bahasa Terengganu kita, makna dia awal-awal,sebelum subuh syafie (mungkin).


'esok gelap-gelap abang nak masak nasi goreng'


'bangun pun lewat!'


'tutup langsir, masak dalam gelap.'


;D

Wednesday, May 2, 2012